Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4063201406   Com acompanyem al Trastorn de l'Espectre de l'Autisme a l'ESCOLA i la COMUNITAT
2021-2022   Jornada / Jornades. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   2/4/2022 - 2/4/2022 (6 hores) de 9:30h a 15:00h
   CP Auditori Municipal de Montcada i Reixac
   Plaça de l'Església, 12  (Montcada i Reixac) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental VI
  
  
  
  
Descripció i   Metodologia:   Jornada de la mà de Marlene Horla Castiñeiras. Més de vint anys donant suport a nens i nenes i adolescents en l’Espectre de l’Austime, a les seves famílies i a professionals de l’àmbit educatiu. Va iniciar la seva trajectòria professional a la Unitat d’Atenció Primerenca de la Universitat de Santiago de Compostela realitzant diagnòstics, intervenció, orientació, formació i investigació. Va continuar la seva tasca professional com a orientadora tècnica a l’associació ASPANAES. Actualment, treballa de manera particular i a la l’Associació Autisme BATA. En ambdues donant suport a persones en l’Espectre de l’Austisme en el seu entorn natural (llar, escola, comunitat). Posseeix una amplia experiència com a ponent, assessora i formadora en cursos promoguts per diverses organitzacions, associacions i institucions. Autora del llibre Niños y niñas en el Espectro del Autismo. Estrategias prácticas de apoyo educativo de Editorial CCS.
  
Objectius   Comprendre i empatitzar amb persones en l’espectre de l’autisme • Valorar la importància de treballar habilitats funcionals per a la persona en els seus contextos naturals
• Aprendre estratègies generals de suport en diferents contextos • Tenir present la importància de proporcionar experiències i oportunitats per a promoure un bon desenvolupament
• Promoure entorns facilitadors de relacions positives amb els altres
  
Continguts   1. Comprenent als nens i nenes en l’espectre de l’autisme
• ‘Posa’t en el meu lloc’
• Necessitats que hi ha darrere de les conductes problemàtiques
• La importància clau del suport social
2. Preparant-me i vivint la vida
• El món està allà a fora
• ‘No evitis els desafiaments, adapta’ls a l’autisme’
• Donar suport sense anul·lar
• Les meves necessitats, però també la dels altres
• Triant, plantejant objectius, solucionant problemes...:
desenvolupant l’autodeterminació
3. L’escola: aspectes acadèmics generals i les relacions amb els companys/es
• La importància de la col·laboració entre l’escola i la família
• Estratègies de suport generals basades en l’estructuració ambiental
i adaptacions d’activitats
• El disseny d’entorns facilitadors de relacions personals positives
i l’ensenyament d’habilitats a tots i totes
  
Formador/a   Marlene Horla Castiñeiras
  
Avaluació   Assistència a la jornada i emplenament del formulari de valoració
  
Requisits de  certificació   Assistència a la jornada i emplenament del formulari de valoració
  
E-mail   a8930039@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent